Usecase Informanagement
Challenge
Het kost de werknemers van Informanagement vaak veel tijd om deze samenvattingen te maken. Hierdoor kan de verwerkingstijd van de stukken die zij krijgen aangeleverd, flink oplopen. Daarnaast ontbreekt het soms tussen de stukken aan consistentie omdat het samenvattingswerk logischerwijs niet altijd door dezelfde persoon wordt uitgevoerd. Informanagement heeft daarom aan Datacation gevraagd om te kijken of dit samenvattingswerk geheel óf gedeeltelijk kan worden uitgevoerd door AI en indien dit mogelijk is, een prototype te implementeren.
Proces
Om het beschreven vraagstuk te tackelen, heeft Datacation een oplossing ontworpen dat onder andere gebruik maakt van State-of-the-Art Large Language Modellen en geavanceerde taaltechnologie. Het model is getraind om relevante informatie uit de documenten te halen en deze om te zetten in beknopte en begrijpelijke samenvattingen: het krijgt eerst enkele voorbeelden te zien van goede samenvattingen, en wordt vervolgens opgedragen om van de gegeven tekst een samenvatting te maken. Voor als de samenvatting nog niet naar wens is, is een interactieve chatfunctie geïntegreerd, waarmee de werknemers van Informangement de samenvattingen indien nodig kunnen verfijnen en aanpassen. Datacation host het model en de chat-frontend voor Informanagement in de cloud.
Oplossing
Informanagement kan nu juridische beslissingen en documenten efficiënter verwerken. De tijd die nodig is om samenvattingen te maken, zal verminderen, wat naar verwachting dan weer een positieve invloed heeft op de klanttevredenheid. Daarnaast zijn de samenvattingen consistent en accuraat. Al met al een mooi resultaat voor Informanagement dus!