Usecase ASML
Challenge
Door het toenemend aantal medewerkers, ontvangt ASML meer vragen over interne beleidszaken. Medewerkers nemen hiervoor contact op met afdeling Legal & Compliance(L&C), maar dit duurt vaak 1 tot 3 werkdagen. Daarnaast is er kans op inconsistente antwoorden of noodzaak om meerdere collega’s te betrekken. ASML wil dit proces graag versnellen en vereenvoudigen, zodat zowel de L&C-medewerkers, als de medewerkers met vragen beter geholpen worden.
Proces
De afdeling L&C wil een virtuele AI assistent om inkomende vragen te beantwoorden. Een out-of-the-box oplossing bleek niet voldoende. Datacation levert een maatwerk oplossing met geavanceerde Large Language Modellen. De AI assistent wordt getraind met bestaande beleidsstukken van ASML. En het risico op hallucineren? Dat wordt voorkomen door het toevoegen van een bronvermelding. De AI assistent verwijst de gebruiker niet alleen naar het juiste document, maar ookde relevante passage. Wel zo efficiënt en gebruiksvriendelijk!
Oplossing
Met de virtuele AI assistent kan de L&C-afdeling sneller antwoorden, zonder zelf beleidsdocumentendoor te zoeken. Het vermelden van de gebruikte bron, zorgt voor extra zekerheid éngebruiksgemak: de juiste informatie is meteen beschikbaar. Bij succeskande AI assistentbreder worden uitgerold binnen ASML, zodat zij zelf direct de vragen kunnen stellen. De assistent kan ook worden uitgebreid naar andere afdelingen en documenten. Datacation zorgt ervoor dat toegang tot documenten altijd is afgestemd op de rol van de medewerker. Zo is de AI assistent niet alleen efficiënt, maar ook veilig!